You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
נוער - המספרים והסיפורים של המחזור ה-22 בליגת העל
קאמבק מרשים בכל קנה מידה. שחקני קבוצת הנוער של הפועל חדרה (צילום מטעם הקבוצה)

נוער - המספרים והסיפורים של המחזור ה-22 בליגת העל

הקבוצה שחתומה על התוצאה של המחזור, זו שממשיכה לשבור שיאים, השחקנים שכבשו שער בכורה, חריגי הגיל שכבשו. המספרים והסיפורים של המחזור, בכתבה זו

מאת: אורי שמיר - עורך האתר

המחזור ה-22 בליגת העל הגיע לסיומו, זמן מצוין להפנות פוקוס לסיפורים המרכזיים של המחזור ולמספרים החשובים. הרבה מאוד שערים נכבשו בשמונת המשחקים, רובם התנהלו בלי לחץ על מיקומים בטבלה - מה שאפשר להרבה קבוצות להיות משוחררות מלחצים ולשחק בצורה הרבה יותר חופשית. לפני שנגיע למספרים ולסיפורים המרכזיים של המחזור נציג את תוצאת המשחקים ובסוגריים את מיקום הקבוצות הנוכחי.

הפועל חיפה (8) - מכבי פ"ת (1) 3:0
בני סכנין (3) - מכבי חיפה (2) 1:1
בני יהודה ת"א (7) - הפועל רמת השרון (13) 1:0
הפועל באר שבע (16) - הפועל חדרה (14) 2:1
הפועל ראשל"צ (10) - הפועל רעננה (9) 0:1
מ.ס אשדוד (11) - הפועל כפר סבא (12) 4:0
מכבי ת"א (5) - עירוני קרית שמונה (15) 3:5
הפועל ת"א (4) - מכבי נתניה (6) 1:2

לקריאה בהרחבה על ההתרחשויות במשחקים,היכנסו לכתבה באתר ONE

המספרים של המחזור

0 משחקים ללא שערים במחזור ה-22. כן ירבו.

1 רק שחקן אחד כבש צמד שערים. רק שחקן אחד מסגל נבחרת הנוער למשחקי שלב העילית כבש במחזור הזה. מדובר בשחקן ההתקפה של מכבי ת"א, יהודה בלאי, שכבש היום צמד במשחק הניצחון 3:5 על עירוני קרית שמונה, מהם שער מרשים במבצע אישי.

1 רק משחק אחד הסתיים בתוצאת תיקו: המשחק בו אירחה בני סכנין את מכבי חיפה, שהסתיים בתוצאה 1:1.

2 שחקנים חריגי גיל כבשו לזכות קבוצתם: רז שוורץ (הפועל חדרה), עידן ברנס (מכבי נתניה).

3 שחקנים ספגו כרטיסים אדומים - שניים מהם במהלך המחצית הראשונה: צור רחמיאן (הפועל רעננה), גיא מיכאלי (הפועל ת"א). שחקן נוסף שהורחק הוא אייל זבדיה (הפועל חדרה).

4 קבוצות זכו בניצחון חוץ: מכבי נתניה, הפועל רמת השרון, הפועל כפר סבא ומכבי פ"ת.

שחקנים כבשו שער בכורה:ראני חדיד (בני סכנין), ינאי בן שושן (מכבי פ"ת), טומי ציצושווילי (הפועל חדרה), אורי עגייב (הפועל ת"א), רן חליווה (עירוני קרית שמונה).

5 שחקנים שעלו מהספסל כבשו לזכות קבוצתם: ינאי בן שושן,  רן חליווה, יהלי מלכה (מכבי חיפה), איתי שביט (הפועל כפר סבא), אשר אשטה (הפועל ראשל"צ), עמיר סבג (הפועל באר שבע),

25 שערים נכבשו בשמונה משחקים. ממוצע של יותר משלושה שערים למשחק.

הסיפורים של המחזור

שקיעה בנגב - הפועל באר שבע קיוותה שחילופי המאמנים יצליחו להרים את הקבוצה, אך בפועל המצב הורע. אחרי הפסד 2:1 במשחק מול הפועל רמת השרון, שנערך לפני הפגרה ואותו ניהל אורן פחימה - מאמן קבוצת נערים א', היום ערך גל ברשאן הופעת בכורה על הקווים בקרב התחתית הביתי מול הפועל חדרה - שדורגה מקום אחד מעל נועלת הטבלה הדרומית והקדימה אותה ב-2 נקודות. המשחק הסתיים בניצחון 1:2 לזכות הקבוצה האורחת, שרחוקה כבר 5 נקודות מהמקום האחרון, בו שקועה באר שבע. נזכיר, כי המקום האחרון מוביל למשחק מבחן על הישארות בליגה מול הקבוצה שתנצח במשחק פלייאוף הסגניות של הליגה הלאומית. עירוני קרית שמונה מוחרגת מהגעה למעמד זה, במידה ותסיים אחרונה.

הדור החדש של חדרה - בשונה מהפועל באר שבע, בהפועל חדרה חילופי המאמנים בהחלט הוכיח את עצמו. דור לוי, שהוביל לפני שתי עונות את הפועל ר"ג לעונה מצוינת בליגת העל, תפס פיקוד על הקבוצה לפני 12 מחזורים, כשזו נעלה את הטבלה עם 3 נקודות בלבד במאזנה - שהושגו אך ורק בתוצאות תיקו. ההתחלה עד הטילה עננה מסוימת, חדרה צברה 5 נקודות בחמשת המשחקים הראשונים - מהם 3 בניצחון 0:1 דחוק על קרית שמונה, שמתאמנת 3-4 פעמים בשבוע במגרש צר מידות. עם הזמן חדרה עלתה על הגל, המאזן תחת דור לוי עומד על 20 נקודות ב-12 משחקים. מצטרף נוסף, שהוסיף שדרוג לקבוצה הוא הקשר נועם שמש, שמושאל ממכבי חיפה וחתום כבר על כיבוש שער אחד ומספר בישולים - מהם אחד היום, שבהחלט עזרו לעשות הבדל בתוצאה.

שוברים שיאים במלאבס - גם ותיקי העוקבים אחרי ליגת העל לנוער, לא זוכרים מצב שבו שמונה מחזורים לפני תום העונה מוליכת הטבלה מקדימה את המקום השני ב-19 נקודות. מכבי פ"ת בהדרכתו של תמיר לוזון וצוות מקצועי רחב ממשיכה כמעט מדי שבור לשבור שיאים ולא מגלה שובע - והעובדה ששחקניה הבולטים עם קבוצת הבוגרים (גיא דזנט, ניב יהושע ולירן חזן) - ושחקן משמעותי בדמותו של רן מאיר נעדר תקופה ממושכת בגין פציעה. הקבוצה עם מאזן נטול הפסדים. היום חזרה הקבוצה עם ניצחון 0:3 ממשחק מול הפועל חיפה.


נוער - מהפך תל אביבי אדום בנתניה

נוער - מהפך תל אביבי אדום בנתניה

חדש באתר

משחק אימון - ליגת העל: מכבי נתניה כבר הוליכה 0:2 במשחק הביתי מול הפועל ת"א, שעשתה שינוי משמעותי במחצית השניה וניצחה 2:3....