You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
נוער -  אדם לם בראיון ראשון לקראת האתגר החדש
עשה חיל עם תעודת האימון המשודרגת. אדם לם בסיום קורס מאמנים לצידו של איציק עובדיה, כיום מנכ"ל מכבי חיפה (צילום פרטי)

נוער - אדם לם בראיון ראשון לקראת האתגר החדש

לאחר שהוביל את קבוצת הנוער של הפועל כפר סבא לעונה מוצלחת והיה שותף בהשארת קבוצת הבוגרים בליגה, אדם לם מסתער על אתגר מרתק

מאת: אורי שמיר - עורך האתר

השבוע האחרון היה גדוש בהחתמות מאמנים בליגת העל, כשמגמה ברורה מאוד - הרבה מאמנים חדשים נכנסו בשערי הליגה. מקרב הממשיכים המאמן שחתום על ההצלחה הגדולה ביותר הוא כדורגלן העבר, אדם לם - שתפס פיקוד על הפועל כפר סבא, ששבה לליגת העל, קבוצה שהרבה אנשים לא האמינו שתישאר בליגה וגם לאחר שינוי מבנה התחרות הכפוי, רבים האמינו שקבוצה זו עלולה להיאבק על חייה גם במשחק מבחן על מקום בליגה. בפועל, למרות משאבים כלכליים צנועים ועם הרבה שחקנים אלמונים יחסית, הפועל כפר סבא הבטיחה את הישארותה בליגת העל הרבה לפני המחזור האחרון ואת העונה היא סיימה במקום התשיעי בטבלה. בשלב מתקדם של העונה אדם לם חבר לאיציק ברוך - שמונה למאמן הקבוצה הבוגרת, ובעבודה משותפת הובילו השניים יחד עם חברי הצוות המקצועי את הקבוצה הבוגרת להישארות בליגה הלאומית.

רבים ראו בהמשך השידוך בין הפועל כפר סבא לאדם לם אופציה טבעית, אלא שלמציאות תוכניות משלה. הפועל כפר סבא ואדם לם לא מצאו את העמק השווה, בשבוע שעבר הודיעה הנהלת המועדון על מינויו למאמן קבוצת הנוער של דן קובליו - שהוביל לשתי זכיות מרשימות באליפות הליגות הארציות של שנתוני נערים ב' ונערים א'. אדם לם בחן אפשרויות ואתמול סגר באופן רשמי את תנאיו לעונה אחת כמאמן הפועל רמת השרון, שהצליחה להבטיח את הישארותה בליגת העל רק בזכות ניצחון בדו קרב פנדלים במשחק המבחן מול הפועל ירושלים.

שחקני הפועל כפר סבא נוער חוגגים (אופיר מגדל)
הקבוצה המפתיעה של ליגת העל לנוער. הפועל כפר סבא חוגגת כיבוש שער (צילום: אופיר מגדל)

אדם לם מאמן בגזרת מחלקות הנוער למעלה מעשור. בעבר שיחק כקשר התקפי בקבוצות בליגה הלאומית ובליגה א' ועם השנים התמסר לאימון במחלקות הנוער של המועדונים המובילים בעיר נתניה ורשם גם עונה אחת במ.ס קדימה צורן. בעונה שעברה אדם לם יצא מגבולות האזור והצליח עם קבוצת הנוער של הפועל כפר סבא. כעת, רגע לאחר שסגר את ענייניו מול הפועל רמת השרון, זמן לראיון קצר עמו.

אדם, איך זה שאחרי עונה כל כך מוצלחת, לא המשכת בהפועל כפר סבא?

"אחרי שהייתי שותף להישארות של הבוגרים והנוער עידן שום, החליט שלא להמשיך את ההתקשרות איתי. האמת שאני חושב שהסיבה היא כספית, כי סיבה מקצועית זה לא יכול להיות".

איך אתה מסכם את העונה בנוער של כפר סבא?

"ברוך השם חוויתי עונה מדהימה, הצלחנו להעמיד חבורה אדירה של שחקנים מוכשרים, ממושמעים, מגובשים ומאמינים, שתמיד משאירים הכל על המגרש. בנוסף למערכת שנותנת הכל מחוץ למגרש ועם אמונה שלא נגמרת, הצלחנו בכל המטרות שקבענו לעצמינו בתחילת העונה - ויותר מזה. כמאמן, אתה רוצה להשאיר טביעת אצבע - ומזה הכי נהניתי. העמדנו קבוצה שלוחצת על הזמן, שמשחקת כדורגל התקפי ומסתכלת לכל יריב בלבן של העיניים, בכל משחק ובכל מגרש".

אבא שלך, בני, חזר לתפקיד המנהל המקצועי של מכבי נתניה, שטרם מינתה מאמן נוער. מדוע אתה לא תופס פיקוד על קבוצת הנוער? 

"מהסיבה שאבא שלי בעמדת המנהל המקצועי. אני מעדיף לא להיות איתו באותו מועדון, שכל אחד יצליח בדרכו. גם ככה שם המשפחה שלי תמיד שם אותי תחת עיניים בוחנות יותר מאחרים".

מה מביא אותך לרמת השרון ומה המטרות?

"אתגר מקצועי גדול. רמת השרון קבוצה שבארבע העונות האחרונות הספיקה לרדת ליגה, לחזור לליגת העל, להיאבק פעמיים על ההישארות בליגה. אני מגיע עם רצון גדול לאתגר הזה. המטרה הראשונית היא להישאר בליגת העל, אבל אני מאוד מקווה שבינואר נוכל לחשב מסלול מחדש". 

אדם לם (לילך וויס-רוזנברג)
אתגר גדול על כתפיו. אדם לם (צילום: לילך וייס-רוזנברג)


נוער - מהפך תל אביבי אדום בנתניה

נוער - מהפך תל אביבי אדום בנתניה

חדש באתר

משחק אימון - ליגת העל: מכבי נתניה כבר הוליכה 0:2 במשחק הביתי מול הפועל ת"א, שעשתה שינוי משמעותי במחצית השניה וניצחה 2:3....

נוער - על, החתמה התקפית במכבי חיפה

נוער - על, החתמה התקפית במכבי חיפה

חדש באתר

קבוצת הנוער של מכבי חיפה, שהרשימה בשבת האחרונה במשחק הכנהף מודיעה הערב על החתמה של קשר התקפי - שהגיע עם תגבורת משפחתית ...