You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
ליגת האלופות-  הפועל פתח תקווה, נערים א'
יש אליפות. שחקני הפועל פ"ת חוגגים (צילום: מדיה הפועל פ"ת)

ליגת האלופות- הפועל פתח תקווה, נערים א'

כתבה משולבת בקטעי וידאו על ההצלחה הגדולה של הקבוצה ממלאבס, שזכתה באליפות מרשימה והדיחה שתי קבוצות מליגת העל במשחקי גביע המדינה

מאת: אורי שמיר – עורך האתר

פינת “ליגת האלופות” – הפינת הפרגון שלנו לקבוצות שזכו באליפות רשמית בשנתוני הנוער והנערים, מאירה היום על קבוצה שזכתה העונה לבמה נרחבת כאן באתר – קבוצת נערים א’ של הפועל פ”ת, אלופת ארצית דרום. הקבוצה שהודרכה ע”י בן קפלן, סיימה את העונה עם צבירה של 80 נקודות מ-90 אפשריות, ששווים כ-89 אחוזי הצלחה, תוך שבמשחקי גביע המדינה הגיעה הקבוצה עד לשלב רבע הגמר בו נעצרה ע”י מכבי ת”א – אלופת המדינה, כל זאת אחרי שזכתה בניצחונות מרשימים על קבוצות מליגת העל – 0:4 ביתי על הפועל ירושלים בשמינית הגמר, 1:4 במשחק החוץ מול הפועל ר”ג בשלב 32 הגדולות.

בן קפלן נושא דברים לאחר הניצחון על הפועל ירושלים בגביע המדינה

מתחילת העונה המטרה שהוצבה לשחקני הפועל פ”ת היא לעלות לליגת העל, זאת לאחר שבעונה שעברה השתרכה בחלק התחתון של טבלת ליגת העל של שנתון נערים ב’. המשימה הוטלה על בן קפלן, בהמשך הכתבה תוכלו לצפות בוידאו שבו מסכם המאמן את העונה. בקיץ שעבר נערך רענון משמעותי בסגל והקבוצה יצאה לדרך נחושה ומאמינה בעצמה. כבר מהמחזורים הראשונים ניתן היה להבחין בבירור, שצפוי מאבק צמוד על האליפות ועל הכרטיס למשחקי הפלייאוף והמבחן בין שתי קבוצות: הפועל פ”ת ובית”ר ירושלים. הסיבוב הראשון, שכלל הקפאת משחקים בשל פרוץ מלחמת חרבות ברזל, היה מוצלח גם בליגה וגם בגביע המדינה, אך למרות זאת הפועל פ”ת סיימה את הסיבוב במקום השני. בית”ר ירושלים, שהפסידה רק משחק אחד – 1:0 להפועל פ”ת במחזור הראשון של העונה, סיימה את הסיבוב עם 13 ניצחונות רצופים והובילה את הטבלה ביתרון נקודה אחת על פני היריבה ממלאבס.

הסיבוב השני נפתח במשחק העונה, שנערך במגרש סירקין בפ”ת. הפעם היה זה משחק במעמד צד אחד, הפועל פ”ת ניצחה 1:3 (וידאו עם השערים מתחת לפסקה זו), עלתה למקום הראשון ומרגע זה לא היה מה שיעצור את הקבוצה עד לזכייה באליפות, שהושגה רשמית במחזור הלפני אחרון בטבלה עם ניצחון 0:3 ביתי על הפועל ראשל”צ. את העונה סיימה הפועל פ”ת ביתרון של 7 נקודות על פני בית”ר ירושלים.

המשחק העוצמתי של העונה. השערים ממשחק הניצחון על בית"ר ירושלים

גם הפועל פ”ת וגם בית”ר ירושלים סיימו את העונה הזו עם כמות תלת ספרתית של שערים. הפועל פ”ת הבקיעה 105 שערים – ארבעה יותר מבית”ר ירושלים. באופן טבעי מלך השערים של הליגה הוא נציג האלופה, החלוץ החיפאי אלון ג’נח – שגדל במחלקת הנוער של מכבי חיפה, עבר בשנתון נערים ג’ להפועל חיפה ובשנתון נערים ב’ שיחק בבית”ר טוברוק נתניה, סיים את העונה עם 42 שערים ב-30 משחקים בכל המסגרות. שחקן נוסף, שלבש את המדים הירוקים של מכבי חיפה, בלט גם הוא בהבקעת שערים: יואב סולל – ששיחק בעונה שעברה בקבוצת נערים ב’ של מכבי חיפה, אליה עבר מהפועל הוד השרון – המחלקה בה צמח, סיים את העונה עם 22 שערים ב-28 הופעות בכל המסגרות.

יום של חג. השערים והאנרגיות ממשחק האליפות

מבחינה הגנתית לא הייתה להפועל פ”ת מתחרות. רק 12 ספיגות במשחקי הליגה – 15 פחות מבית”ר ירושלים. עמודי התווך הם  השוער – עמית פולק והבלם – עידו טסה, שכבש 3 שערים במדי הקבוצה ורשם עוד 14 הופעות מלאות בקבוצת הנוער – שזכתה גם היא באליפות ועלתה לליגת העל. עם הגנה כל כך איתנה והתקפה כל כך עוצמתית, זכייה באליפות מרשימה היא בהחלט כורח מציאות.

המבחן הגדול ביותר של שחקני הקבוצה יגיע ממש בקרוב, עם התחלת אימוני קבוצת הנוער, שתחל בהכנות לקראת עונה מאתגרת במיוחד בליגת העל. מטבע הדברים, לא כל השחקנים יוכלו להשתלב בקבוצת הנוער ויהיו לא מעט, שישחקו בקבוצות אחרות – חלקם כמושאלים וחלקם כשחקנים שישלימו הליך העברה. ללא ספק יהיה מעניין לעקוב אחר ההשתלבות של שחקני הקבוצה המוכשרת ממלאבס בשנתון הנוער.


די לשוק הבשר, להגביר השקעה בקיים

די לשוק הבשר, להגביר השקעה בקיים

חדש באתר

דעה: קבוצות נוער אמורות להיות חלון ראווה של תוצרת מחלקת הנוער. השקעה כספית נכבדת בשחקני חיזוק עושה עוול לשחקנים ותיקים ב...