You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
לזכרם של האדומים, שכבר לא איתנו

לזכרם של האדומים, שכבר לא איתנו

חלל צה"ל ונפגע פעולות איבה זוכים להנצחה מכובדת במחלקת הנוער של הפועל ת"א. אור ברנטל, שמלווה מקרוב את המחלקה, חולק כבוד בכתבה זו

מאת: אור ברנטל

עונה מאוד קשה עוברת על מועדון הכדורגל של הפועל ת"א, שאיבד המון אוהדים ואוהדות, שנרצחו בשבת השחורה ונהרגו בפעילות מבצעית במלחמת חרבות ברזל. אם לא די בכך, גם קבוצת הבוגרים ירדה בשבת האחרונה לליגה הלאומית. עם זאת ולמרות זאת, אי אפשר לפסוח על זכרם של שתי דמויות, שעל שמם קרויות קבוצות במחלקת הנוער: אברהם עופרי, אלון שמלי - שהחל את העונה הזו כעוזרו של שימי אברהם באימון קבוצת נערים א' ואימן בעונות הקודמות בשלוחת הדרום.

קבוצת טרום  א׳ דרום נקראת על שמו של סרן אברהם עופרי ז״ל, אשר נולד בתל-אביב ביום י”ז בתשרי תרפ”ז (25.09.1926), ונפל ביום כ”ו באייר תשכ”ז (05.06.1967), כאשר נשלח לקיבוץ נחל עוז בזמן הפגזה על המשק, ונפגע מפגיעה ישירה של פגז, ביום הראשון לקרבות מלחמת ששת הימים. הותיר אחריו אישה, בן ובת, והוא כמובן בן 41 בנופלו. אברהם חיבב ספורט; השתייך לאגודת הפועל, והיה חבר הנהלה בפלוגת ״הסדרן״ של הפועל ת"א. להנצחתו קרויה קבוצת טרום א׳, הפועל ת״א עופרי, על שמו, החל משנת 1969 ועד עצם היום הזה, יום הזכרון ה-57 בלעדיו.

ייתכן שזו תמונה של ‏‏אדם אחד‏ ו‏טקסט שאומר '‏הפעעל ז"ל עופרי אברהם סרן הפלעי ת"א 1923 923 96 1967 05.06.1967 05.06. 06. 25.09.1926 09. 25.09.1926-05.0 - 1926 oB repartsfromhtafc htafc‏'‏‏

את אותה הקבוצה אימן קורבן פעולות האיבה, אלון שמלי ז״ל, בעונה שעברה. בגיל 35 אלון שמלי נרצח בפיגוע בעיר אלכסנדיה שבמצרים, ב-8/10. שמלי אימן בעבר גם במחלקות הנוער של גדנ"ע ת"א ומ.כ ירמיהו חולון, התגורר בבת ים ושימש כמורה לחינוך גופני, שהיה אהוב על תלמיד. הותיר אחריו הורים ואת רעייתו, מור, שמאז מותו ומאז קריאת קבוצת נערים ג' צפון על שמו, שומרים על קשר הדוק, שמתבטא בהגעה למשחקי קבוצות נערים א' ונערים ג' צפון וכן במימון קבוצת "שווים" של המועדון - קבוצת בעלי הצרכים המיוחדים.

״לא קל לחיות - ולא קל גם למות״, אמרה לי אלמנתו של אלון, מור. גיבורה אמיתית. היא ראתה את בן זוגה המדהים, שהיא כל כך אהבה והוא כל כך אהב אותה ביותר משמונה שנות נישואיהם וכמעט ארבע-עשרה שנים ביחד. הוא נרצח מול עינייה, כאשר טיילה איתו במצרים, בעיר אלכסנדרייה, ביום השני למלחמת חרבות ברזל. קשה ביותר לתאר ולדמיין כזה דבר אכזרי ובלתי-נתפס, אך היא ממשיכה בחיים, כי אין דרך אחרת.

 

היא לא חשבה שהיא תגיע לכל כך הרבה משחקי כדורגל מאז, אך היא עושה את זה בשבילו כדי למלא את מקומו. בנוסף, היא מממנת ביחד עם משפחתה את קבוצת הנוער של הפועל ״שווים״ תל-אביב. אישה חזקה ומדהימה, שנכנסה לי עמוק אל תוך הלב, ותמיד אהיה שם בשבילה, רק כמה שאוכל. מקווה שרק תמשיך להיות כזאת תמיד.

צוות אתר VOLE מרכין ראשו ביום עצוב זה ושולח חיזוקים למשפחות חללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה. אנו תקווה שהחטופים והחטופות וכלל חיילי וחיילות צה"ל ישובו לביתם בשלום.


נוער - מהפך תל אביבי אדום בנתניה

נוער - מהפך תל אביבי אדום בנתניה

חדש באתר

משחק אימון - ליגת העל: מכבי נתניה כבר הוליכה 0:2 במשחק הביתי מול הפועל ת"א, שעשתה שינוי משמעותי במחצית השניה וניצחה 2:3....