You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
כשנציגות נכבדת מהנוער תורמת לניצחון הבוגרים
שותפים על מלא. שחקני הנוער של אילת בסיום המשחק בקרית גת (צילום: מדיה בני אילת)

כשנציגות נכבדת מהנוער תורמת לניצחון הבוגרים

קבוצת הבוגרים של מכבי בני אילת ניצחה בסופ"ש 2:4 את בית"ר קרית גת. נציגות נכבדת הייתה לקבוצת הנוער, כשאחד מהשחקנים חתום על צמד שערים

מאת: אורי שמיר - עורך האתר

שינוי מבנה הליגות בעקבות השלכות מלחמת חרבות ברזל מאפשר בשלב הזה של העונה לקבוצות בוגרים מהליגות הנמוכות ולקבוצת במחלקות הנוער, כאלה שאינן מוצאות עצמן במאבקי צמרת או במאבקים כנגד הירידה, לשלב שחקנים משנתונים צעירים בקבוצות גיל בוגרות יותר.

בקבוצת הבוגרים של מכבי בני אילת שילוב שחקנים מקבוצת הנוער בקבוצת הבוגרים הוא עניין שקורה בעצימות כזו או אחרת לאורך השנים. מיקומה הגאוגרפי של אילת מקשה עליה למשוך שחקנים מרחבי הארץ, כך שטיפוח החומר המקומי חיוני ומתבקש מאוד.

בסופ"ש האחרון קבוצת הבוגרים של מכבי בני אילת, שהעפילה לפלייאוף העליון של מחוז דרום ב' בליגה ב', אך אינה מוצאת את עצמה עם סיכויי ריאלי להיאבק על החזרה לליגה א', התארחה אצל בית"ר קרית גת - שמדורגת במקום הרביעי ובמרחק סביר ממקומות 2-3, שמעניקים העפלה למשחקי המבחן על העליה לליגה א'. בשורות קרית גת משחקים מספר שחקנים בוגרי מחלקת הנוער של מכבי ת"א. אילת, שבעונה הזו הפכה למחלקה שקלטה את כמות השחקנים והמתאמנים הגבוהה ביותר מקרב מפוני הדרום והצפון, זכתה לחגוג בסיום ניצחון 2:4 עם תרומה נכבדת ומכרעת של שחקנים מקבוצת הנוער, לצידם שיחקו עוד מספר שחקני בוגרים, חלקם גם הם בוגרי מחלקת הנוער.

התחלת המשחק האירה פנים לקבוצה המארחת, שכבר בדקה ה-20 צעדה ביתרון 0:2, אך קרית גת כרמנה בהדרגה ביתרון הקבוצה המארחת וזכתה בניצחון 2:4 כשגולת הכותרת - את צמד השערים שחוללו את המהפך כבש יגור מיחלקוב (הוחלף בדקה ה-73), שחקן ההתקפה שמשחק כחריג גיל בקבוצת הנוער, שמשחקת בליגה הארצית. צמד השערים שכבש היו שני השערים הראשונים שלו בקבוצת הבוגרים והם מצטרפים לעוד 7 שערים, שכבש במדי קבוצת הנוער.

שחקנים נוספים מקבוצת הנוער של אילת תרמו תרומה נכבדת לניצחון ורשמו הופעה מלאה: עומר ברייר - בלם ומגן שמאלי יליד 2006,  גל כץ - חלוץ חריג גיל שכבר כבש 2 שערים בקבוצת הבוגרים לצד 7 בקבוצת הנוער, ארמן אגרוניאן - חלוץ יליד 2006 (הופעה מלאה). מהספסל עלו במהלך המחצית השניה רון להם - בלם יליד 2006, בראל נורטי - בלם/מגן  יליד2007. בנוסף להם, ראוי לציון יהונתן גבינטור - שמשחק באגף שמאל כמגן/ וכשחקן כנף. גבינטור יליד 2005 לו זו עונה שניה בקבוצה הבוגרת והוא כבר אינו שייך לקבוצת הנוער.

סלים אשקר, מנהלה המקצועי של מחלקת הנוער, רואה סיפוק גדול בשילוב השחקנים בקבוצה הבוגרת: "החבר'ה האלה קיבלו חינוך טוב, חמימות, כלים מקצועיים טובים ומשמעת אצלנו במחלקת הנוער. כל הכבוד למאמן הקבוצה הבוגרת, איברהים אבו רקייק. צריך אומץ לשלב 7 שחקני נוער בקבוצת הבוגרים. לולא הרצון שלו לקדם את הצעירים באילת, לא היינו רואים את זה בצורה הזו. שאפו לחבר'ה שלנו ובעיקר שאפו לאיברהים, שידע לקצור את הפירות ולשלב אותם".

סלים אשקר מוסיף: "השתלבות של שחקנים בקבוצה הבוגרת זו המטרה העיקרית שלנו במחלקה. אנחנו שמים דגש על פיתוח שחקנים בגיל צעיר לצד האתגרים ההישגיים. יש שחקנים שלנו שהתקדמו לקבוצות ממחלקות נוער מובילות, כשהדוגמא הבולטת ביותר היא פז שיפמן - שמשתלב בהצלחה גדולה בקבוצת הנוער של מכבי פ"ת. פתחנו העונה בית ספר לכדורגל ובו מתאמנים ילדים מגן חובה ועד לכתה ו'. עד לפני עונה היינו מקבלים את הילדים ישר לקבוצת ליגה, כשהם בכיתה ז'. המטרה היא להביא אותם יותר מוכנים לקבוצות הליגה, בתקווה ובשאיפה שירימו את הקבוצות במחלקת הנוער ואת הקבוצה הבוגרת לליגות הבכירות. אנחנו מאחלים לעצמנו, שנהנה מהאילתים שלנו ונשמח בהצלחתם".

תאמר (תותי) נופי, מנהל מחלקת הנוער של אילת: "שמח מאוד לראות את ההשתלבות של השחקנים שלנו בקבוצת הבוגרים. זה לא מובן מאליו לראות שחקנים בגיל נערים א' משחקים בבוגרים. ברכות ליגור מיחלקוב על שערים ראשונים בקבוצה הבוגרת. מדובר בשחקן שעושה חיל בקבוצת הנוער, מהעונה שעברה הוא מתאמן בקבוצת הבוגרים ובגלל הגיוס לצבא היה קשה לו להשתלב בשורותיה. מלבד השחקנים האלה יש שחקני נוער נוספים שהשתלבו בהצלחה העונה בקבוצה הבוגרת כמו מיכאל שיראי והשוער רון אואנה. גם יהב פלר, שיחגוג בקרוב יום הולדת 16.5 צפוי להשתלב בקבוצה עוד העונה. אנחנו שמחים שהמאמן, איברהים אבו רקייק, הולך איתנו יד ביד בכל מה שקשור בשילוב שחקנים צעירים. המהות של מחלקת נוער היא לקדם שחקנים לקבוצה הבוגרת, בוודאי שבמועדון עם נחיתות גאוגרפית כמו שלנו. לא בכדי המועדון קרוי בני אילת, המטרה היא לקדם את בני העיר ואנחנו מאמינים בחבר'ה האלה, שהם מספיק טובים להשתלב בקבוצה הבוגרת בליגה ב' ובשאיפה בהמשך גם בליגה א' ואולי אף גבוה מזה בעתיד הרחוק יותר".  


נוער - מהפך תל אביבי אדום בנתניה

נוער - מהפך תל אביבי אדום בנתניה

חדש באתר

משחק אימון - ליגת העל: מכבי נתניה כבר הוליכה 0:2 במשחק הביתי מול הפועל ת"א, שעשתה שינוי משמעותי במחצית השניה וניצחה 2:3....

נוער - על, החתמה התקפית במכבי חיפה

נוער - על, החתמה התקפית במכבי חיפה

חדש באתר

קבוצת הנוער של מכבי חיפה, שהרשימה בשבת האחרונה במשחק הכנהף מודיעה הערב על החתמה של קשר התקפי - שהגיע עם תגבורת משפחתית ...