You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
טיפים לתזונה ואורח חיים אידיאלי לספורטאי

טיפים לתזונה ואורח חיים אידיאלי לספורטאי

טל ביטון - מאמן קבוצת ילדים א' של עירוני קרית שמונה, מאמן כושר וסטודנט למדעי התזונה במכללת תל חי, עם טיפים חשובים לחיים בריאים לכל ספורטאי

 

מאת: טל ביטון

כולנו מצוים בתקופה מאוד מאתגרת בחיים האישיים ובפרט בחיים הספורטיביים. התקופה הזו הוציאה רבים ממסגרת החיים הרגילה ולספורטאים היא מהווה תקופת מבחן משמעותית בכל מה שקשור לשמירה על כושר ועל התנהלות תזונתית נכונה. במאמר זה אתרום לכם מספר טיפים חשובים, שיוכלו לעזור לכם ליצור את האיזון המתבקש באורח החיים שלכם, כדי שתוכלו לשפר ולשדרג את איכות החיים שלכם ואת הביצועים שלכם כספורטאים. אז מה כולל התפריט?

שינה מסודרת – מומלץ לישון לפחות 8 שעות שינה בלילה. במידה ולא נישן שינה מספקת, תתרחש יותר דרישה לפיצוי קלורי באכילה. בנוסף, לאחר כ-8 שעות שינה מופרש הורמון הגדילה.

לאכול טוב על הבוקר - פתחו את הבוקר עם ארוחת בוקר מזינה המכילה את כל אבות המזון – חלבון, פחמימה ושומן איכותי אשר תספק לנו אנרגיה  לאחר הצום משנת הלילה.

לא להתפזר בארוחות - אכלו ארוחות מסודרות במהלך היום. השתדלו שכל ארוחה תכיל את כל אבות המזון תוך מתן דגש על שילוב בין המרכיבים הבאים:

חלבון – תומך בין היתר בהתאוששות תקינה מאימונים.
פחמימה – מספקת אנרגיה וחשובה מאוד לביצועים מיטביים במהלך פעילות גופנית.
שומן – חשוב למאזן הורמונלי תקין.

לאכול מן הצומח - פירות וירקות מכילים ויטמינים ומינרלים התומכים בתהליכים חשובים בגוף האדם.
בנוסף, מכילים כמות גבוהה של סיבים תזונתיים התורמים לעיכול תקין ולתחושת שובע.

מים בששון – במהלך אימונים מאבדים כמות נוזלים רבה, שעלינו להחזירה לאחר מכן לכמות התקינה, על מנת לשמור על הבריאות ולמנוע התייבשות.  בנוסף לכך – מאזן מים תקין תומך בביצועים גופניים וקוגניטיביים מיטביים.

לא פחות חשוב, הזינו את הנפש - אכלו מזונות אהובים, גם אם הם מכילים הרבה קלוריות – אך במידה מועטה, כי גם הנפש חשובה. היפגשו עם אנשים קרובים ודאגו לנפש שלכם, בצעו באופן מידתי פעילויות אהובות מחוץ לכדורגל -   והכי חשוב שימרו על עצמכם".


נוער - מהפך תל אביבי אדום בנתניה

נוער - מהפך תל אביבי אדום בנתניה

חדש באתר

משחק אימון - ליגת העל: מכבי נתניה כבר הוליכה 0:2 במשחק הביתי מול הפועל ת"א, שעשתה שינוי משמעותי במחצית השניה וניצחה 2:3....

נוער - על, החתמה התקפית במכבי חיפה

נוער - על, החתמה התקפית במכבי חיפה

חדש באתר

קבוצת הנוער של מכבי חיפה, שהרשימה בשבת האחרונה במשחק הכנהף מודיעה הערב על החתמה של קשר התקפי - שהגיע עם תגבורת משפחתית ...