You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
היהלום ממשגב - הסיפור המדהים של אניס פורת עיאש

היהלום ממשגב - הסיפור המדהים של אניס פורת עיאש

השחקן המוכשר, שכבש אמש שער לזכות קבוצת הבוגרים של בני סכנין במשחק מול הפועל ת"א, בן לאב ערבי ואמא יהודיה, בעל פוטנציאל רב להיות הדבר הבא של בני סכנין

מאת: אורי שמיר - עורך האתר
צילום: עלא בדארנה - מדיה בני סכנין 

הסיפור הגדול של השבת הראשונה לעונה זו בליגת העל לבוגרים, מגיע מסכנין, שם הקבוצה המקומית שופעת בשחקנים צעירים הצליחה לתת פייט מרשים במשחק מול הפועל ת"א, שהסתיים בתוצאת שוויון 1:1. בני סכנין טרם הצליחה להעביר את כל שחקניה בבקרה התקציבית - מה שפתח דלת לשחקנים צעירים ובהם גם שחקנים בגיל נוער להשתלב במשחקי גביע הטוטו וזכה לביטוי גם אמש בצורה מרשימה, כאשר שני שחקנים ילידי 2005 - הקשר אחמד טאהא ושחקן האגף אניס פורת עיאש רשמו הופעה מלאה, בעוד שבסגל נכללו גם ראמי גנאים ומג'ד סלימאן. אניס פורת עיאש - שהחל את המשחק כמגן שמאלי במערך של חמישה בלמים ובדקה ה-60 עבר לעמדה קדמית יותר, כבש שער מרשים בדקה ה-65, שקבע את תוצאת המשחק. זמן מה לאחר כיבוש השער, עיאש לא היה רחוק מכיבוש שער נוסף.

אניס פורת עיאש מגיע מבית מעורב, בן לאב ערבי ואם יהודיה, מסיבה זו שני שמות משפחה הופיעו אמש בגב חולצת המשחק שלו. השחקן מתגורר ביישוב משגב ולמד בבתי ספר יהודים, דובר גם את השפה הערבית וגם את השפה העברית כשפות אם. כבר כילד הצטרף לבית הספר לכדורגל של בני סכנין ולמעט עונה בקבוצת טרום א' של הפועל סכנין שיחק ברצף משנתון ילדים ג' בקבוצות בני סכנין. בעונה שעברה, שהייתה עונת הבכורה שלו כשחקן נוער, כבש 7 שערים והיה מעורב במהלכי כיבוש נוספים, שסייעו לקבוצתו לעשות עונה שקטה במרכז הטבלה.

לא הבעיות הבירוקרטיות מול הבקרה התקציבית הן אלה שהביאו את השחקן לסגל קבוצת הבוגרים, לדבריו של איימן אבו יונס - המנהל המקצועי של מחלקת הנוער של בני סכנין: "אניס הוא שחקן מאוד מוכשר, בוגר מבחינה מנטלית. ניגשתי למאמן הקבוצה הבוגרת, סלובדאן דראפיץ, הצעתי לו שייקח את השחקן לאימונים. עוזר המאמן, סלאח חסארמה, שאימן את קבוצת הנוער בעונה וחצי הקודמת, תמך בעניין. לא היה לי ספק, שאחרי שלושה שבועות של אימונים דראפיץ יגלה התלהבות - וכך היה. אניס יצא עם קבוצת הבוגרים למחנה האימונים ויועד לסגל הבוגרים. אניס נכנס טוב לעניינים במשחקי גביע הטוטו ואמש עשה משחק מצוין. אותי זה לא הפתיע.  יחד עם כל הקבוצה. שמחתי מאוד לראות כל כך הרבה שחקנים צעירים שלנו משחקים בקבוצה הבוגרת. גאווה גדולה לכולנו".

על האיכויות של השחקן, פירט אבו יונס: "חוץ מהכישרון והטכניקה הוא חזק מבחינה מנטלית ומבחינת האישיות. מסומן מגיל קטן להגיע לבוגרת בזכות הכישרון שלו. מדובר בשחקן מהיר ובעל רגל שמאל דומיננטית, מהסיבה הזו הוא שיחק אצלנו כשחקן בכנף ימין עם רגל הפוכה. שחקן מאוד חזק מבחינה מנטלית. אניס שחקן בעל מוסר עבודה גבוה. באחד מהימים שבהם קבוצת הבוגרים לא התאמנה, אניס התקשר אלי וביקש להשתתף באימון קבוצת הנוער.  אניס בעל אופי צנוע, אהוב מאוד על השחקנים גם בקבוצת הבוגרים וגם בקבוצת הנוער".

אבו יונס שם את הדגשים להצלחת השחקן בעתיד: "בשלב זה, אניס מיועד להמשיך בקבוצת הבוגרים יחד עם אחמד טאהא. אנחנו מאמינים ביכולתם להשתלב בקבוצת הבוגרים ומאמינים בקבוצת הנוער שלנו, שתעשה עונה טובה גם אם אחמד ואניס ישחקו בקבוצת הבוגרים. בנוגע לאניס, הוא אמנם שיחק כמגן שמאלי, אבל לטעמי חבל יהיה להפסיד אותו בחלק הקדמי. מדובר בשחקן מהיר, שגם בעל יכולת סיומת גבוהה ליד השער. אניס צריך להתחזק עוד מבחינה פיזית ולעשות כל מיני התאמות, שנדרשות כשעושים מעבר מגיל נוער לבוגרים. אני בטוח שהוא יעבוד וישדרג את יכולותיו. אם הדרך תאיר לו, מדובר בשחקן עם פוטנציאל הצלחה גבוה גם ברמה של מעבר לליגה אירופאית". 


חגיגת גביע בשידור ישיר יוצא לדרך

חגיגת גביע בשידור ישיר יוצא לדרך

חדש באתר

ערוץ השידורים האינטרנטי והאפליקציה של ההתאחדות לכדורגל יעבירו בשבוע הקרוב את משחקי גמר הגביע מטרום א' ועד נערים ב'. הלו"...