You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
הגיע לגבורות - זמן להצדיע לזאביק זלצר

הגיע לגבורות - זמן להצדיע לזאביק זלצר

איש הכדורגל הבכיר, שהוביל להישגים גדולים את הנבחרות הצעירות והטביע חותם כמנהל מקצועי במחלקות הנוער, חוגג יום הולדת 80. אברהם בכר - שעבד לצידו בנבחרות ו-3 מאמנים נוספים, מביעים הערכה ומצדיעים לפועלו בכתבה זו

 

אין הרבה דמויות בכדורגל הישראלי, שזוכות להערכה מקיר לקיר, הן בשל הרמה המקצועית הגבוהה והן בשל הערכים המאפיינים את ההתנהלות וההתנהגות, זאביק זלצר, שחוגג היום יום הולדת 80 במזל טוב הוא אחד מיחידי הסגולה הללו. כיאה למסורת ארוכת שנים, שבה מצאנו לנכון להצדיע בכתבה לאנשי כדורגל עם זיקה לעולם מחלקות הנוער בהגיעם לגיל גבורות, יש לנו את הזכות והעונג להצדיע בכתבה זו לאחד מאנשי המקצוע הבכירים ביותר בכדורגל הישראלי, בכתבה שבה לוקחים חלק ארבעה אנשי מקצוע שמעריצים את זלצר ומוקירים את תרומתו הרבה לכדורגל הישראלי ולהם בפרט.

7 עשורים של עשייה בכמה שורות

לפני שנגיע למחמאות, לזיכרונות ולברכות, קצת רקע על האיש, שהדור הצעיר מכיר כפרשן כדורגל בטלויזיה. זאביק זלצר גדל והתפתח כשחקן במחלקת הנוער של מכבי פ"ת ומשורותיה הגיע לנבחרת הנוער של ישראל. למעט עונה אחת בה שיחק בלוס אנג'לס טורוס מהליגה האמריקאית הבכירה, שיחק לאורך כל קריירת המשחק הבוגרת במכבי פ"ת בעמדת הקשר ההתקפי, כבש ובישל שערים רבים, שיתף פעולה על כל הדשא עם אחיו הצעיר, יצחק.

כמאמן בוגרים אימן כ-18 שנים בקבוצות משתי הליגות הבכירות. בשנת 1992 הוביל את הפועל פ"ת לזכייה בגביע המדינה. בשנת 1995 מונה למאמן העל של נבחרות ישראל הצעירות, בחלק מהשנים גם שימש כמאמן נבחרת הנוער. במשך 13 שנים היה שותף להגעתן לטורניר אליפות אירופה של נבחרת הנוער (פעם אחת תחת הדרכתו של בני טבק) ונבחרת נערים א' (8 פעמים תחת הדרכתו של אברהם בכר). תחת הדרכתו בקבוצות ובנבחרות עברו מיטב כדורגלני ישראל, בראש הרשימה מבין השחקנים המוכרים לדור הצעיר: יוסי בניון וליאור רפאלוב.

בשנת 2008 סיים זאביק זלצר את דרכו בנבחרות הצעירות ויצא לדרך חדשה כמנהל מקצועי במחלקות נוער. בין המחלקות שהוביל: הפועל ת"א, בית"ר טוברוק ומכבי נתניה.

זאביק זלצר, פתח תקוואי שורשי, זכה בשנת 2020 בתואר יקיר העיר פ"ת.

בערך ויקיפדיה על שמו של זאביק זלצר, תוכלו לקרוא בהרחבה על פועלו

יריבים, שותפים וחברים עד עצם היום הזה

אברהם בכר, כיום מנהלה המקצועי של מחלקת הנוער של הפועל הרצליה, חגג יום הולדת 80 לפני שנתיים וחצי וכמובן שזכינו לפרסם כתבת הצדעה לפועלו, שבה לקח חלק גם זאביק זלצר. השניים שומרים על חברות קרובה לאורך השנים ועכשיו זהו הזמן של אברהם בכר להחזיר בשבחים, הערכה ואיחולים.

בטרם הפכו לשותפים לדרך ארוכה ומוצלחת בנבחרות הצעירות, בהן בכר אימן את נבחרות הנערים ושימש כעוזרו של זלצר באימון נבחרת הנוער, מצאו עצמם השניים יריבים על המגרש. אברהם בכר על התקופה ההיא: "שיחקתי במדי שמשון ת"א וזאביק שיחק במכבי פ"ת. הקבוצות נפגשו בליגה הבכירה מספר פעמים. אני כקיצוני שמאלי והוא כקשר מרכזי של קבוצתו. לא היה קל לאף יריב מול זאביק. הוא היה שחקן טכני ברמה גבוהה מאוד, רוב הכדורים עברו דרכו והוא היה מבקיע מצטיין. בהחלט הקדים את זמנו. בעידן יותר מתוקשר וטכנולוגי הוא היה מככב גם באירופה".

על התקופה המשותפת בנבחרות, הוסיף בכר: "עבדנו 15 שנים יחד. עבורי כל יום זה היה יום לימודים חדש, כי לזאביק יש ידע בלתי נדלה. נסענו לטורנירים והשתלמויות במערב אירופה, זה היה מדהים לראות כמה אנשי כדורגל בכירים מכירים ומכבדים אותו. בכל נסיעה שלו לאירופה הוא היה חוזר עם חוברות וספרים. יש לו תשוקה גדולה לרכישת ידע. זה לא מקרי שלכל משחק שהוא מפרשן הוא מגיע סופר מוכן, לא טועה בשמות ומזהה דברים בזמן. באותן שנים לנבחרות לא היו תנאים כמו היום, לא היה מגרש מרכזי והאימונים נערכו בכל פעם במגרש אחר. כמובן שגם לא הייתה טכנולוגיה ברמות של היום. הנבחרות הגיעו להישגים יפים הרבה בזכות הדרך שהתווה זאביק. זה לא רק בצד המקצועי והמנטלי, זה הרבה בזכות ההתעניינות והאיכפתיות שלו מהשחקנים בחיים שמחוץ לכדורגל. זאביק היה שם תמיד כדי להקשיב ולעזור בכל דבר. גם למאמנים שעבדו תחתיו ולצידו הוא תמיד נתן מקום לביטוי ועשיה והעבודה נעשתה בכבוד הדדי. אין שחקן או מאמן שיכול להגיד מילה רעה אחת עליו".

לסיום, אברהם בכר עם איחולים לזאביק זלצר: "מזל טוב לזאביק היקר. בגילינו המופלג איחולי בריאות זה הדבר הכי חשוב. מאחל לנו עוד שנים רבות של חברות קרובה וקרבה לכדורגל".

הנתנייתים מצדיעים

זאביק זלצר שימש במהלך העשור הקודם משך 3 עונות כמנהל המקצועי במחלקת הנוער של מכבי נתניה. שלושה מאמנים שעבדו תחתיו: יוסי טויל (לצד זלצר בתמונה) - כיום מנהלה המקצועי של מחלקת הנוער של בית"ר טוברוק, דניאל סבח - כיום מאמן קבוצת ילדים ב' של מ.ס קדימה צורן והמנהל המקצועי של החטיבה הצעירה במועדון, ויובל עקיבא (לצד זלצר בתמונה) - כיום מאמן קבוצת ילדים א' של מכבי נתניה, שמחים להצדיע, להוקיר ולפרגן לזלצר מעל במה זו.

דניאל סבח: "זכיתי לעבוד עם האדם היקר הזה. בעיני הוא דוגמא ומופת לאדם וכאיש מקצוע . איש ישר, מלא בהגינות לפני הכל, אמיתי, אומר הכל בפנים, עושה הכל לקדם את המאמן לא פחות מהשחקן, רוצה אותך כמאמן שתהיה הכי שלו וממוקד על הקווים, איכפת לו מהמאמנים שלו, לשחקנים מעביר את הידע בצורה מדהימה. אני כל כך שמח על הזכות הזו, למדתי מזאביק המון ולקחתי איתי הרבה דברים לדרך האימון שלי. מאחל לזאביק היקר בריאות, נחת ואריכות ימים, עוד הרבה שנים של תרומה ועשייה לכדורגל".

יוסי טויל: "זאביק איש של ערכים,כבוד וצניעות, ידע מקצועי כמו ספר פתוח. תמיד זמין לעזור עם חיוך. פשוט זכיתי לחוות את הקשר המקצועי גם בארץ וגם במחנה אימונים בחו"ל.. אם הכדורגל שלנו היה על פי מידותיו של זאביק אז כנראה היינו זוכים להיות חלק מרכזי בטורנירים כמו מונדיאל ויורו באופן קבוע. מאחל לזאביק המון מזל טוב, בריאות בשפע ושנמשיך לזכות עוד שנים רבות מנוכחותו ומהידע הרב שלו"

יובל עקיבא: "מהשניה הראשונה שאתה פוגש את זאביק, אתה מבין באיזה בן אדם מדובר. מבחינה מקצועית הוא אחד בדור,מיחידי הסגולה בכדורגל שלנו. איש ישר שיגיד לך את האמת בפנים תמיד. זאביק ידע לתמוך בנו תמיד כמאמנים וגם כבני אדם מחוץ למגרש. עד היום אני בקשר על בסיס שבועי איתו.זאביק  גידל דורות של שחקנים וגידל גם דורות של מאמנים - ובסוף כולנו זכינו להכיר אותו ולעבוד בעבודה יומיומית קרובה אליו,זאת זכות ענקית. זאביק איש אדיר ונדיר שאין עוד כאלה במחוזותינו. אני מאחל לזאביק את כל האושר שבעולם ושנמשיך להנות ממנו לעד".

צוות אתר VOLE מצדיע לפועלו של זאביק זלצר, מודה על שיתוף הפעולה לאורך השנים. אנו מאחלים לך המון מזל טוב, חיים מלאי נחת ושמחה, שתמשיך לתרום תרומה עצומה לאוהדיי הכדורגל ולאנשי המקצוע בארץ. יום הולדת שמח.


נוער - מהפך תל אביבי אדום בנתניה

נוער - מהפך תל אביבי אדום בנתניה

חדש באתר

משחק אימון - ליגת העל: מכבי נתניה כבר הוליכה 0:2 במשחק הביתי מול הפועל ת"א, שעשתה שינוי משמעותי במחצית השניה וניצחה 2:3....

נוער - על, החתמה התקפית במכבי חיפה

נוער - על, החתמה התקפית במכבי חיפה

חדש באתר

קבוצת הנוער של מכבי חיפה, שהרשימה בשבת האחרונה במשחק הכנהף מודיעה הערב על החתמה של קשר התקפי - שהגיע עם תגבורת משפחתית ...