You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
דעה - יש היגיון בהחלטה לאפשר לטוברוק חריג גיל נוסף

דעה - יש היגיון בהחלטה לאפשר לטוברוק חריג גיל נוסף

יריבותיה של קבוצת הנוער של בית"ר טוברוק זועמות על ההיתר שניתן מביה"ד של ההתאחדות לשלב חריג גיל רביעי, אך כשמדובר בשחקן שחזר לפעילות אחרי למעלה משנה וחצי, אפשר לקבל באמפתיה את הדין

מאת: אורי שמיר - עורך האתר
צילום: מדיה בית"ר טוברוק

בשבועיים האחרונים הרוחות סוערות בקרב קבוצות המחוז הצפוני של הליגה הלאומית לנוער, בעקבות הגילוי שבית"ר טוברוק נתניה שילבה במשחקיה מאז החזרה מהפגרה חריג גיל רביעי, בעוד שע"פ תקנון ההתאחדות לכדורגל ניתן לשלב שלושה שחקנים חריגי גיל בלבד. הסיפור במלואו ובהרחבה פורסם ביום רביעי האחרון בכתבתו של תומר חבז באתר ONE.

בכתבה זו טענה בית"ר טוברוק שהשחקן המדובר, הבלם יונתן מסיקה, חזר מפציעה ארוכה שעבר באמצע עונת 21-22, כך שבין המשחק שבו נפצע - משחק גביע המדינה לנוער מול מכבי פ"ת, שנערך ב-5/3/22 לבין משחק החזרה שלו לפעילות - משחק גביע מול הפועל בני אשדוד ב-19/12/23, עברו כמעט שנה ועשרה חודשים. לטענתה של טוברוק, השחקן לא נלקח כאופציה להירשם בין שלושת החריגים והחזרתו לפעילות הותנתה במתן אישור מההתאחדות לכדורגל ולאחר שהשחקן הגיש בקשה שנבנחנה ע"י אב בית הדין הקודם של ההתאחדות, השופט הבכיר בדימוס, אמנון סטרשנוב, שאישר לשחקן להירשם כחריג גיל, הצטרף לאימוניה של בית"ר טוברוק.

בתחילת השבוע הפועל נוף הגליל והפועל עכו פנו לבית הדין של ההתאחדות לכדורגל, על מנת לפסול את האישור שניתן לטוברוק לשלב 4 חריגי גיל. מנכ"ל הפועל נוף הגליל, גיל ברעם, טען בתגובה: "מדובר בהחלטה שערורייתית שפוגעת גם בספורטיביות של המשחק וגם בתקנון של ההתאחדות לכדורגל. בית"ר טוברוק קיבלה יתרון בליגה שלא מתקבל על הדעת, אבל אני עם השנים למדתי שאצל סטרשנוב (נשיא בית הדין העליון היוצא) הכול יכול להיות".

במה שונה השחקן משחקן נוער בעונה שניה?

מבט על מאזן המשחקים של יונתן מסיקה מאז חזר לפעילות (לא כולל המשחק היום) מגלה שהשחקן רשם 6 הופעות ליגה במדי קבוצתו החדשה, שמאזנה במשחקים אלה עומד על 4 ניצחונות ו-2 תוצאות תיקו. רק במשחק אחד רשם השחקן הופעה מלאה - משחק הניצחון 0:1 על הפועל עכו. בארבעה משחקים נוספים נכנס כמחליף במהלך המחצית השניה, במשחק הניצחון 1:3 על הפועל נוף הגליל עלה כמחליף בדקה ה-75, כשקבוצתו כבר צעדה ביתרון 0:3, במשחק הניצחון 0:5 על הפועל אום אל פאחם עלה כמחליף בזמן שקבוצתו צועדת ביתרון 0:4. הנתונים האלה לא מציגים שחקן שובר שוויון. מעבר לכך, מה ההבדל בין שחקן בעונה שניה בגיל נוער לבין חריג גיל שהחמיץ אחת משתי העונות הקודמות? גם הוא בשלב של עונה שניה נוער. 

לו הייתי במקומו של כבוד השופט בדימוס, אמנון סטרשנוב, הייתי מקבל את אותה החלטה. אחרי הכל, מדובר בשחקן הגנה שחוזר לשחק אחרי זמן ממושך, כך שלא מדובר בשחקן שובר שוויון. החלטתו של סטרשנוב במקרה דנן פותחת צוהר לכדורגלנים שיעמדו בסיטואציה דומה בעתיד. אז נכון, אפשר לטעון שהשחקן יכול היה לנסות את מזלו בקבוצת בוגרים בליגה כלשהי, אך כשמדובר בשחקן שאפילו לא השלים עונה מלאה בקבוצת נוער ומצוי במצב כל כך רגיש, אין יותר טבעי ונכון עבור שחקן בסיטואציה כזו לחבור לקבוצת האם שלו.

עידו ארצי, זוכרים?

בשונה מגילאי הטרומים, הילדים והנערים, בגיל נוער שחקן כבר במצב פיזי שונה ומיועד בתוך שתי עונות לשחק מול גדולים ממנו בכמה שנים.  בעונה הזו די לראות את הפריחה של שחקנים בגיל של עונה שניה נוער בקבוצות בוגרים בליגת העל (נועם בן הרוש, גיא דזנט, ליאור קאסה) ואחד שבגיל של עונה ראשונה נוער (כארם זועבי שכבר כבש 2 שערים) כדי להבין ששחקני נוער מסוגלים להתמודד עם בוגרים מהם - כמובן ע"פ דרגות קושי שונות.

אבל למה ללכת רחוק? לקבוצת הנוער של הפועל נוף הגליל יש את הדוגמא הטובה ביותר להשתלבות של שוער צעיר בקבוצת בוגרים כבר בעונה הראשונה בקבוצת נוער. השוער שמגן על שערה העונה, עידו ארצי, שלשמחתי, לפני פחות משנה היה לי העונג לפרגן בכתבה להפועל נוף הגליל על שילובו של עידו ארצי,  שהוקפץ כדי לשמש כשוער הראשון של קבוצת הבוגרים, שכבר הייתה רגל וחצי בליגה א', והרבה הודות ליכולת שגילה ולשקט שהשרה על משחק ההגנה, הקבוצה הבוגרת של נוף הגליל ניצלה מירידה לליגה השלישית.

עידו ארצי שיחק בעונה שעברה 9 משחקים במדי קבוצת הבוגרים - בשישה מהם שמר על רשת נקיה. ארצי שיחק בשמונה משחקי ליגה וספג רק 6 שערים, בעוד שהשוערים ששיחקו קודם ספגו 53 שערים ב-29 משחקים, ממוצע של יותר משער וחצי למשחק.


המלצתי ליריבותיה של בית"ר טוברוק, התמקדו בנעשה בקבוצות שלכם. יש לכם חומר שחקנים כשרוני,  אנשי מקצוע איכותיים - יש לכם את הכלים להשיג את מטרותיכם גם אם בטוברוק משחק חריג גיל רביעי. שיהיה בהצלחה - ושהטוב ינצח.  


נוער - מהפך תל אביבי אדום בנתניה

נוער - מהפך תל אביבי אדום בנתניה

חדש באתר

משחק אימון - ליגת העל: מכבי נתניה כבר הוליכה 0:2 במשחק הביתי מול הפועל ת"א, שעשתה שינוי משמעותי במחצית השניה וניצחה 2:3....

נוער - על, החתמה התקפית במכבי חיפה

נוער - על, החתמה התקפית במכבי חיפה

חדש באתר

קבוצת הנוער של מכבי חיפה, שהרשימה בשבת האחרונה במשחק הכנהף מודיעה הערב על החתמה של קשר התקפי - שהגיע עם תגבורת משפחתית ...